Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 41 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő

Olajcsere

 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 18, 2010 12:10 pm 
Sziasztok!
A használati utasítás -10 0 10 20 30 40 50
TIPUS ( SAE 10 W / 30)
( SAE 10W/ 40 )
( SAE 15W / 40 )
( SAE 20W / 40 )
( SAE 20W / 50 )
ajánlott olaj besorolásSE SF SG TIPUS, VAGY ENNÉL
MAGASABB BESOROLÁSÚ OLAJ
Nekem így van leírva,mínusz 10-től plusz 50 fokig.


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 18, 2010 12:26 pm 
Még egyszer hogy érthetőbb legyen!
Mínusz 10-től plusz 30-ig SAE 10W/30
Nulla foktól plusz 40-ig SAE 15W /40
Nulla foktól plusz 45-ig SAE 20W /40
Nulla foktól plusz 50-ig SAE 20W /50
Ajánlott olaj besorolás minusz 20 foktól API
minusz 10 foktól SE
nulla foktól SF
plusz 10-fotól SG típus vagy ennél magasabb besorolású olaj.


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 18, 2010 1:53 pm 
Sziasztok!
Gyuri én nem azt írtam, hogy leégett a kuplung! Nyilvánvalóan az adaléktól ment tönkre, de úgy, hogy csúszott miatta, mert beszívta, vagy rárakodott a nem kívánatos adalék és a kuplung lamellákat kellett cserélni, blokk mosással egybekötve.Az adalék hozzáadása után kb. 200km telt el.
Mondjuk adalékokról nem is beszéltünk, csak felvetődött bennem, ha esetleg valaki erre gondolna.
Én mivel nem rég cseréltem olajat, ezt a típust raktam bele:
Castrol Actevo 4T 20W 50 ásványi. A továbbiakban is ragaszkodnék ehhez az olajhoz.Chopperekhez 4T 20W 50 ásványi, ez a legjobb.
Már mentem azóta kb 800 km-t és jobb mint új korában.

Na, csőváz

8)


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: csüt. nov. 18, 2010 5:57 pm 
Nekem is ugyanez a Castrol olaj van benne és nem is fogok változtatni.
Tökéletes.
Üdv.


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: pén. nov. 26, 2010 3:21 pm 
Sziasztok!
Még annyit szeretnék az olajhoz hozzáfűzni ,az én motoromba 1100 -es classic castrol actevo 4t 20w 50-es olaj van benne.Mentem vele több mint 3000-km , nagyon szép a motor járása semmi idegen hang jó megy vele.Üdv László.


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: kedd jan. 25, 2011 9:24 pm 
Sziasztok!

Az 1100-esbe elég a 3 liter? a könyvben 3,2 litert irnak...


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: szer. jan. 26, 2011 12:46 pm 
lonewolf74 írta:
Sziasztok!

Az 1100-esbe elég a 3 liter? a könyvben 3,2 litert irnak...


Heló!

Röviden fogalmazva elég. A 3L majdnem full szintig van a blokkban, amit a váltókar alatti üveg szemen tudsz ellenőrizni.Amennyiben szűrőt is cserélsz akkor +1deci a szűrő miatt.
A kardánba a hátsó keréknél 2decit iszik, a többi olaj szerintem a teleszkópokba való, mert összesen 3.6L ír a spec.

Cső


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 07, 2011 6:47 am 
Sziasztok!
Decemberben vettem egy 650-est. Egyenlőre (1000km után) nagyon meg vagyok vele elégedve.
Egy probléma viszont nem hagy nyogodni. Az első teleszkóp szerintem nagyon puha, és amikor hírtelen tágul a végállásánál fémes hang hallható. Ehhez nem is kell igazán rossz út. Okzhatja ezt a jelenséget az, hogy kevés benne az olaj? Ha igen akkor mennyit kell beleönteni egy cserénél?
Ha valaki ezügyben tud valami okosat, köszönettel venném, ha megosztaná!


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 07, 2011 6:59 am 
Sziasztok!

Régebben írtam az 1100 classicom furcsa visszadurrogásáról illetve szervízt kerestem. Most ajánlanék nektek egyet.
Budapest és dunaharaszti határán az M0 felüljáró alatt a régi dunaharasztiba bevezető úton a Hosuba szervíz.
Igaz Honda és suzuki van kiírva, de mindent szervizelnek. Én Olajcsere, teljes karburátor tisztítás, szelepbeállítás, műszeres beállításért fizettem 16e Ft-ot, olajat én vittem. Azóta tökéletesen muzsikál a vas, nagyon meg vagyok vele elégedve.

R


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 21, 2011 6:03 pm 
Sziasztok!
Ma cserélték le az olajat és az olajszűrőt a Sárkányomban! 20w50 Castrol actevo ment belé.
Nem kellett levenni a kipufogót, símán hozzá lehet férni az olajszűrőhöz.
Csak ásványi olajat szabad belé tenni!!! Ez olyan konstrukció, ahogyan az előttem hozzászólók is írták amibe a gyártók által kifejlesztett és ajánlott ÁSVÁNYI olaj jár. A Róna utca 75 alatti (Castrol) boltban most 15% kedvezménnyel 4055 huf volt 3 liter olaj!!!l
Széles utat!
Bimbó


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: csüt. ápr. 28, 2011 7:51 pm 
soma írta:
Sziasztok!
Decemberben vettem egy 650-est. Egyenlőre (1000km után) nagyon meg vagyok vele elégedve.
Egy probléma viszont nem hagy nyogodni. Az első teleszkóp szerintem nagyon puha, és amikor hírtelen tágul a végállásánál fémes hang hallható. Ehhez nem is kell igazán rossz út. Okzhatja ezt a jelenséget az, hogy kevés benne az olaj? Ha igen akkor mennyit kell beleönteni egy cserénél?
Ha valaki ezügyben tud valami okosat, köszönettel venném, ha megosztaná!



Nekem is 650-esem van és amikor megvettem szivárgott az olaj a jobb villaszárból. Egy barátom teljesen szétszedte a teleszkópokat kipucolta és kicserélte az olaj szimeringeket. Szerintem ha már szét lesz szedve a teleszkóp mindenképp érdemes kicserélni a szimeringeket is nehogy aztán elkezdjen szivárogni az olaj és kezdődhet minden elölről. az olaj szimeringek mérete 41x53x8mm. Drag Star Classic esetében lehet hogy valamelyik méret változik bár nem hiszem. A por szimeringek cseréje nemszükséges. Olajból 10w típusú villaolaj kell bele, száranként 507 cm3. Én 1l olajat vettem, szóval száranként csak 500 cm3 került bele. Szerintem az a 7 cm3 már elenyésző mennyiség, így is tökéletesen működik.

Széles utat


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: kedd máj. 03, 2011 2:00 am 
Végigolvastam a vitát az olajról...csak egy kis szösszenet..
A szintetikus olajjal használt motorok belsejében fényévekkel kevesebb olajkokszot találni...mi több a csere intervallum végére sem sűrűsödik be annyira mint az ásványi olajak.
Mivel léghűtéses brigád vagyunk...ezért érdemes az olaj választásakor ügyelni arra ,hogy a második szám lehetőség szerint minél magasabb legyen..mondjuk egy 20W50 már tökéletes.A második szám arról szól ,hogy mekkora az olaj hőtűrése..és hát egy kánikulás napon..amikor hólyagzik az aszfalt..és sietősre kell venni....nem részletezem!! Saját tapasztalatom szerint 120 c.fok fölött már nem úgy ken az olaj..mert darabosabb..nehezebb a váltás..mindezt 40-es olajnál tapasztaltam...az 50-es még ezen a hőfokon is jól muzsikált..Az első szám azért nem túl érdekes mert mint gondos gazdák...melegítés nélkül nem indulunk...nem tároljuk a fagyban a vasat..és +10 fok alatt a legritkább esetben lovagolunk! :D
Én személy szerint minden szezon elején kicserélem az olajat...hisz az óra akkor nem mér amikor üresben ketyegünk..
..de ez csak az én privát véleményem!

Ui: a villában nem véletlenül találták ki a pontos mennyiséget...lehet ,hogy a biztonsági tartalékot hagytad ki belőle...és hát...jobb nyugodtan aludni:)


Uui: Olvastam fentebb ,hogy valakinek a szintetikus olajtól vadult meg a kuplungja....nem a szintetikus olaj a hibás...hanem a gazda aki nem BELE VALÓ olajat töltött bele. (minden flakonra rá van vésve ,hogy nedves..avagy száraz cuccoshoz való) Ducati ,fotel robogók...stb száraz kapcsolásúak...de ott sem mindegy ,hogy magas fordulatra..avagy nyomatékra van kihegyezne a technika.

..és bocsánat ,hogy ennyit berle vaúúúú:)


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: kedd máj. 03, 2011 1:59 pm 
sziasztok!
eddig én is meg voltam győződve róla hogy a szintetikus a jobb választás , és én eddig mindkét 1100- as dragomba azt is használtam. nem volt vele semmi bajom se meghibásodás, se rossz hang stb.ámbár eme fórum elbizonytalanított,és utánajártam. felhívtam egy yamaha szakkereskedést,ahol elmondták,hogy ugyan
az új mocinál 10w40-es van benne gyárilag, de az 1000-es (1.szervíz) -kor ők már a 20w 50-es olajat töltik bele.


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: kedd máj. 03, 2011 3:06 pm 
Sziasztok!
Nekem egy olyan szerelőm van, aki hosszú-hosszú évek óta szerel piszoksok mocit. Van is munkája igen sok:)
Szóval.....az én 650-es dragomba automatikusan 20W50-eset töltött, szó nélkül.....annyit mondott...ez a legjobb....
Anno én is sok fórumot elolvastam....felhívtam yamaha szervízeket.....és mindenhol a fent leírt típusú olajat ajánlották:)


Vissza a tetejére
  
 
 Hozzászólás témája: Re: Olajcsere
HozzászólásElküldve: kedd máj. 03, 2011 6:25 pm 
üdv!
akkor tehát a mi gépeinkbe a legjobb a 20w50, ami ugye ásványi olaj. magam sem értem miért,de én hiszek a többségnek,ezért is cseréltem az alig 800 km-t futott szyntetikust le.
és ha már osztom az észt, akkor egy korábbi téma a kardánolaj: bára könyv sokkal hosszabb futást hagy a kardán olajnak,én minden olajcserénél lecserélem ezt is. 1 l olaj kb. 1600 ft, ebbe meg kell 2dl úgyhogy nem sajnálom tőle. a munka része meg 2 perc,és akkor legalább nyugodt vagyok,ha meg durva fémreszelék jönne ki belőle akkor meg talán időben javíttathatom.


Vissza a tetejére
  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 41 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3  Következő


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  

cron

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
CoDFaction.com Style by Daniel St. Jules of Gamexe.net
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség